In zijn atelier in Nieuwe Vide sprak ik onlangs met beeldend kunstenaar TRIK over inspiratie, streetart, Keith Haring, politieke cartoons, maatschappelijke tendenzen en het fenomeen ‘humor met scherpe randjes’. Terloops kwam de zogeheten ‘Spaarnestroom-banner’ ter sprake.
Die was hoognodig aan vernieuwing toe, vond TRIK. ,,Een mooie foto van het Spaarne, maar het roept eerder een associatie met de VVV op. Of Haarlem Marketing. Of bootjehuren punt ennel.”
Nog dezelfde middag stuurde TRIK een ideetje. Bijna nochalant stond er: ,,Ik heb alvast een opzetje gemaakt.”
Wij vinden het supermooi. Een doeltreffend beeld. De lijn van de Spaarnerivier leidt jou als lezer naar het artikel op de site. We zijn TRIK dan ook zeer dankbaar en raden iedereen aan hem te volgen. En anders kom je zijn werk wel tegen. Op posters in de stad, in kranten en tijdschriften, Nieuwe Vide en The Irrational Library Band. TRIK is overal.
0 reacties